הדיון בבג"צ: האם יש בכלל סמכות להתערב בחקיקה?

מהדורת הבוקר No Comments on הדיון בבג"צ: האם יש בכלל סמכות להתערב בחקיקה?

הבוקר יתכנסו 15 שופטי בג"צ לדיון בעתירה שהוגשה נגד חקיקת הכנסת. האם הם יכולים בכלל להתערב בהחלטות הרשות המחוקקת? עורכי הדין רוני פאלוך וקובי סודרי התראיינו ב'מהדורת הבוקר' והביעו דעות הפוכות ושונות בתכלית. האזינו

אולם בית המשפט העליון צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עורכי הדין רוני פאלוך וקובי וסודרי התארחו ב'מהדורת הבוקר' בהגשת בצלאל קאהן ונגררו לעימות סוער על סמכותו של בג"צ להתערב בחקיקת הכנסת לקראת הדיון היום על חוק הסבירות. עו"ד סודרי: "השאלה הראשונה שבג"צ אמור לשאול את עצמו זה האם הוא בכלל יכול להתערב. והוא כבר פסק בעבר שבמקרים מסוימים הוא כן מתערב".

האם מדינת ישראל היא דמוקרטית? המתראיינים חלוקים לחלוטין בדעותיהם:  עו"ד פאלוך: "סימנו את המטרה מראש ואז ירו את החץ. כרגע אנחנו בכלל לא במשטר דמוקרטי. הכי הוגן זה לומר שאין להם בכלל סמכות". עו"ד סודרי: "כהורה לילדים, אני בדעת מיעוט בבית, אבל אני הקובע. מדינת ישראל היא כרגע דמוקרטית לחלוטין והחקיקה היא זו שמבקשת לשנות את זה".

סודרי: "לכנסת נבחרת יש כוח להחליט בדעת הרוב לאן ילכו התקציבים. לא לשנות את שיטת הממשל". פאלוך: "דברי הבל חסרי טעם. טיעונים הזויים שנשמע כאילו שתו להם את המוח. למה הוא מחליט מה סביר בעיניו? אף אחד מהמפגינים לא יודע לומר איך הרפורמה תפגע בדמוקרטיה ובו. לא ייתכן שנדבר מפוזיציה ונאמר שבעתיד זה יכול לעזור גם לנו. אם לבית המשפט אין סמכות להתערב אז אף פעם".

ולסיום, הגיע השיח לטונים צורמים. סודרי הטיח בעמיתו: "פאלוך הוא לא משפטן אלא פוליטיקאי" פאלוך הגיב בעקיצה: "זה מה שקורה כשאתה שומע דעה אחרת ממך" סודרי: "אם נתייחס רק לחוק – תמצא לי היכן מוזכר בחוק חופש הביטוי? הכל מגיע מבג"צ ששומר על צביון המדינה".

האזינו



0 תגובות